22 kwietnia 2019

"Wiele powodów, by wrócić" Augusta Docher



Marcel i Dominika czyli para z "Najlepszego powodu by żyć" powoli układają sobie życie. Marcel opiekuje się swoją córką Amelką i optymistycznie patrzy w przyszłość. Jednak jak to w życiu bywa jedna chwila potrafi zmienić wszystko. Chłopak w wyniku wypadku samochodowego trafia do szpitala i zapada w śpiączkę. Gdy w końcu się budzi okazuje się, że nie pamięta nic z 2 ostatnich lat swojego życia, w tym swojej córki i dziewczyny. Unika z nimi kontaktu i nie zamierza wracać do przeszłości. Jak na to wszystko zareaguje Dominika i czy uda jej się na nowo rozkochać w sobie chłopaka? Czy będzie walczyć o tę miłość?

Fabuła zapowiadała się bardzo ciekawie. Myślałam, że to będzie lekka i przyjemna książka, coś na miarę "Begin Again" Mony Kasten. Niestety wszystko zepsuł irytujący główny bohater, którego wulgarności i głupich odzywek nie mogłam znieść. Rozumiem, że miała to być książka dla młodszych czytelników, więc język musiał być bardziej "młodzieżowy", ale autorka przedobrzyła i efekt wyszedł koszmarny. Mogłabym jeszcze przymknąć na to oko, ot może jestem już za stara na młodzieżowe slangi, ale nie do wybaczenia dla mnie jest to w jaki sposób główny bohater odnosi się do swoich rodziców, którzy cały czas go wspierali. To było naprawdę żenujące i nie wiem jak można promować takie zachowanie. Mam nadzieję, że młodzież czytająca tę książkę nie będzie wzorować się na Marcelu. Było również kilka sytuacji, które dobitnie pokazały, że również Dominika nie jest do końca dojrzała, choć próbuje udawać kogoś dorosłego i bawić się w dom. Mam tu na myśli np. mieszkanie i utrzymywanie (!) Wiktorii oraz kilka innych rzeczy, które ta dziewczyna zrobiła.

Zastanawiam się czy gdybym przeczytała tę książkę 10 lat temu to inaczej bym na nią spojrzała. Może zachwyciłabym się tak młodymi bohaterami, którzy na początku dorosłego życia poradzili sobie już z tyloma problemami? Może spodobałaby mi się cała postać Marcela? Chociaż mam nadzieję, że i wtedy miałam sporo rozumu, aby tak się nie stało.


Ocena: 4/10
Autor: A. Docher
Rok wydania: 2019
Wydawnictwo: OMGbooks

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Agata recenzuje , Blogger