4 kwietnia 2019

"Chodzi lisek koło drogi" Hanna Greń




Jeśli czytaliście „Mam chusteczkę haftowaną” czyli pierwszą część z cyklu „Śmiertelne wyliczanki” to na pewno czekaliście na jej kontynuacje. Jeśli nie to polecam prędko nadrobić, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby już teraz sięgnąć po drugi tom czyli „Chodzi lisek koło drogi”

W okolicach Bielska- Białej dochodzi do niezwykle brutalnego morderstwa. Młoda kobieta zostaje zabita pasem z ciężką klamrą. Jedynym śladem znalezionym na miejscu zbrodni jest mała figurka liska, która może stanowić pewnego rodzaju podpis sprawcy. Podkomisarz Mariola Konieczna i funkcjonariusz  Joachim Wolf rozpoczynają śledztwo, podczas którego każdy szczegół jest niezwykle istotny.
 Gdy wychodzi na jaw, że ofiara uczestniczyła w imprezie, na której obecny był także Joachim oraz policjantka z innego komisariatu mężczyzna zostaje odsunięty od sprawy i staje się jednym z podejrzanych.  Śledztwo idzie mozolnie, a Mariola dostaje do pomocy komisarza Krystiana Sokołowskiego, mężczyznę, którego nie darzy sympatią, a i on nie przepada za współpracą z kobietami. Czy będą umieli się dogadać i w jaki sposób ich relacja wpłynie na prowadzone dochodzenie?
Tymczasem ofiar przybywa, a na komisariat zgłasza się młodsza siostra Joachima, która ma niezbite dowody na to, że to właśnie jej brat jest mordercą.  Konieczna będzie musiała stanąć przed trudnym wyborem, który rzutować może nie tylko na jej przyjaźni ale i pracy.


Książkę czytałam z dużym zainteresowaniem chcąc jak najszybciej dowiedzieć się kto okaże się mordercą. Do samego końca nie potrafiłam jednak tego odkryć, za co należą się wielkie brawa dla autorki, która skutecznie potrafiła zmylić moje wszelkie tropy. Bardzo podobał mi się sposób prowadzenia śledztwa przepleciony z prywatnym życiem bohaterów, które okazało się nie mniej interesujące jak ich praca. To właśnie ciekawi i nieszablonowi bohaterowie z dużym poczuciem humoru są ogniwem tej książki. Bardzo ich wszystkich polubiłam i na pewno jeszcze nie raz przyjdzie mi się z nimi spotkać. 
Książka jest naprawdę świetna i warto ją przeczytać. Polecam.


Ocena: 9/10
Autor: Hanna Greń
Rok wydania: 2019
Wydawnictwo: Replika

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Agata recenzuje , Blogger