25 maja 2019

"Nigdy nie wygrasz" Karolina Wójciak


Majka to młoda dziewczyna, która doznała już w swoim życiu wiele przykrości. Wychowanka domu dziecka, bez rodziny i bliskich osób czuje się samotna i zagubiona.  Pracuje jako kelnerka w podrzędnym barze, gdzie również pomieszkuje w bardzo złych warunkach. Jej naiwność i łatwowierność wykorzystuje szefowa, która traktuje ją jak popychadło. Kiedy pewnego dnia w barze dochodzi do morderstwa Majka zaczyna myśleć nad zmianą pracy. Brak pieniędzy na rozpoczęcie życia w nowym miejscu skutecznie psuje jej plany. Niespodziewana wygrana na loterii może jej w tym pomóc. Jednak nierozważne decyzje, które podejmie oraz zawarte znajomości sprawią, że wielkie pieniądze staną się jej przekleństwem.

Darek mieszka z żoną i dziećmi na wsi, gdzie pracuje w lokalnej gazecie. Marzy o wyprowadzce do większego miasta i szansie na rozwój swojej kariery, jednak jego żona jest temu przeciwna. Kiedy dostaje propozycję zrobienia reportażu dla  ogólnopolskiej telewizji o ludziach, którzy wygrali wielkie pieniądze nie waha się ani chwili. Wywiad z Majką, który pragnie przeprowadzić jest początkiem niebezpiecznej gry, w którą się wplątał. Wkrótce będzie musiał wybrać co jest dla niego ważniejsze: rodzina czy kariera. Jego wybór niesie za sobą poważne konsekwencje. 

Nie polubiłam Majki. Denerwowała mnie jej naiwność oraz to w jaki sposób dała się wszystkim wykorzystywać. Nie wiem jak można być taką ciapą, żeby wpakować się w takie bagno. Gdyby była nastolatką to może bym to zrozumiała, ale dorosła kobieta? Na samym końcu trochę oprzytomniała, ale było już za późno. Nie żal mi tego co ją spotkało, czego nie mogę powiedzieć o Darku, którego bardzo polubiłam.
Na szczególną uwagę zasługuje jednak postać Adama. Dawno w żadnej książce nie spotkałam się z tak mądrym i przebiegłym bohaterem. Mimo, że jest on postacią negatywną to wywarł na mnie niesamowite wrażenie. Akcja, która zaplanował i skrupulatnie doprowadził do końca wprawiła mnie w osłupienie. Dla mnie było to mistrzowskie zagranie.

"Nigdy nie wygrasz" to książka, o której nie da się zapomnieć. To przestroga przed współczesnym niebezpiecznym światem, zaślepiającą miłością, ludźmi, którzy potrafią wbić nóż w plecy i pieniędzmi, za którymi tak wszyscy gonią, a które mogą doprowadzić nas do zguby.
Wciągająca, pełna wrażeń fabuła i zaskakująca intryga to największe atuty tej powieści. Polecam tym, którzy jeszcze nie czytali, bo to kolejna fantastyczna pozycja w dorobku Karoliny Wójciak.


Ocena: 9/10
Autor: Karolina Wójciak
Rok wydania: 2019
Wydawnictwo: Niezwykłe

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Agata recenzuje , Blogger